Kawasaki Ninja 1000 Forum banner

Pojemność oleju...

46K views 20 replies 15 participants last post by  rcannon409  
#1 ·
Wczoraj zrobiłem wymianę oleju po przejechaniu 500 mil. Instrukcja obsługi mówi, że pojemność oleju wynosi 4 kwarty, u mnie weszło 5, żeby pokazało na wzierniku. Zakładam, że 5 kwart z filtrem? Nawiasem mówiąc, bardzo prosta robota.
 
#4 · (Edited)
Masz o kwartę za dużo. Sprawdziłeś to z motocyklem na stopce bocznej?
Nie, nie był na stopce bocznej. Miałem motocykl na stojaku. Wlałem 4 kwarty, uruchomiłem go na około 10 minut. Zostawiłem go na około 20 minut, aby olej mógł osiąść z powrotem w misce olejowej. Brak oleju w wzierniku. Jeszcze raz, NIE był na stopce bocznej, wiem lepiej.

Ale żeby zrozumieć, co mówicie, z 4 kwartami widać olej w wzierniku? Bez względu na to, co zrobiłem, nie zarejestrowało się w wzierniku, dopóki nie dodałem około 3/4 piątej kwarty.
 
#3 ·
To, co najlepiej sprawdza się u mnie w moim N1K z 2012 roku, to wlanie około 3 kwart i uruchomienie silnika na minutę lub dwie, gdy motocykl stoi prosto na stojaku. 3 kwarty to wystarczająca ilość oleju, która nie uszkodzi niczego. Następnie patrzę na wziernik. Zazwyczaj jest na dole, więc dolewam oleju, uruchamiam silnik i sprawdzam ponownie. Kontynuuję ten cykl, aż olej w wzierniku będzie dokładnie tam, gdzie chcę.

Jak napisał Old Fart, nie mierzy się oleju, gdy motocykl stoi na stopce bocznej. Trzeba to zrobić na stojaku lub czymkolwiek, co utrzymuje motocykl w pozycji pionowej.
 
#5 ·
W moim 2012 roku mogę uzyskać nieco więcej niż połowę odległości między znacznikami za pomocą 3,75 kwarty oleju. Ostatecznie musisz kierować się tym, co pokazuje wziernik. Sprawdzałbym to często podczas postojów podczas jazdy (pod warunkiem, że masz kumpla, który może trzymać motocykl w pozycji pionowej, podczas gdy Ty patrzysz).
 
#6 ·
Po przeczytaniu odpowiedzi tutaj, postanowiłem przyjrzeć się wszystkiemu jeszcze raz. Zamiast wstawiać rower z powrotem na stojak, poprosiłem żonę, żeby usiadła na rowerze i trzymała go w idealnym poziomie. Olej w okienku wzrósł i przekroczył linię napełnienia. Wyjąłem korek spustowy i spuściłem trochę oleju z miski, aż osiągnął górny limit napełnienia. Mogę tylko powiedzieć, że to musi być NAPRAWDĘ poziomo, aby poprawnie odczytać okienko. Doceniam odpowiedzi. Czuję się teraz trochę głupio, że o to pytałem. DUH, chyba nauczyłem się na własnej skórze. Żadnych uszkodzeń jednak, ponieważ nie jeździłem na rowerze od czasu wymiany oleju. Dzięki za info, chłopaki.
 
#8 ·
Tak, nawet postawienie roweru na tylnej podpórce pokaże fałszywy odczyt, ponieważ cały rower jest pochylony do przodu. Nauczyłem się tego sam wiele księżyców temu.
 
#9 ·
Prosto w górę

Rób, co chcesz, ale to działa za każdym razem........

Aby sprawdzić poziom oleju w dowolnym momencie --- Najpierw zrównoważ motocykl pionowo na kołach ręką lub ręką partnera --- ta pozycja pokazuje najdokładniejszy poziom oleju w okienku... i tak - widok jest wrażliwy na pozycje niezrównoważone.

Umieszczam blok tego rodzaju pod podpórką, aby zrównoważyć rower blisko pionu... wystarczająco, aby zapobiec upadkowi roweru w kierunku okienka widokowego.

Nie pracuj przy rowerze na bloku - tylko na stojaku bocznym lub wyścigowym.

Wymiana oleju/filtra----zaczyna się od zdjęcia korka wlewu, następnie spuszczam stary olej, następnie zdejmuję filtr, a następnie czyszczę powierzchnię przylegania na silniku.
Po opróżnieniu --- wymień śrubę spustową oleju, napełnij nowy filtr w połowie olejem i wkręć go prawidłowo, a następnie dodaj 4 kwarty oleju. Uruchom silnik i sprawdź prawidłową cyrkulację. Jeśli wszystko jest w porządku, sprawdź szybkę - po wyłączeniu silnika na kilka minut. Ta procedura sprawdziła się u mnie i nie były potrzebne żadne regulacje.

Doświadczeni ludzie zrobią w zasadzie to samo, ale mogą używać różnych pozycji celowania do kontroli z motocyklem na podpórce bocznej.:cool:
 
#11 ·
Potrzebny rozmiar śruby spustowej do Ninja 2014

Po opróżnieniu---wymień śrubę spustową oleju, >>>>

Czy ktoś zna rozmiar śruby spustowej? Muszę kupić kilka podkładek zgniotowych. Nawiasem mówiąc, instrukcja nie wymaga wymiany śruby, ale prosi o wymianę podkładki zgniotowej.:)
 
#16 ·
#17 ·
Po prostu rzucam to na przyszłość.

https://www.amazon.com/Venom-Motorc...6QZ8VQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1496674642&sr=8-2&keywords=venom+front+rear+stand

Kup je, podnieś swój motocykl, a będzie idealnie wypoziomowany do sprawdzania oleju itp... Najlepsze 70 dolarów, jakie możesz wydać, aby móc pracować nad motocyklem jak normalny człowiek i nie potrzebować dodatkowej pary rąk. Ułatwia również inne naprawy, smarowanie łańcuchów.
Umieszczenie go na obu stojakach jest miłe, ale nadal nie opierałbym poziomu oleju na motocyklu, gdy stoi na stojakach. Zrobiłem to już wcześniej i nadal wlałem za dużo oleju. Chcesz odczytać wziernik tak, jak siedzisz, jak zamierzasz na nim jeździć.
 
#18 ·
Lax, zgadzam się. Nawet różnica 1/2 cala oznacza inny poziom oleju. Trudno stwierdzić, czy stojaki podniosły przód i tył o taką samą wartość.
 
#20 ·
Poziom oleju

robię luzowanie (korek spustowy i wymiana filtra), gdy motocykl stoi na stopce bocznej, a następnie blokuję stopkę boczną na cegle, która ustawia motocykl prawie pionowo....po spuszczeniu oleju przez chwilę zatykam spust i wymieniam filtr, a następnie napełniam silnik olejem....objętość napełniania jest nieco inna w zależności od tego, czy filtr jest wymieniony, czy nie - sprawdź specyfikacje -....po zakończeniu sprawdź poziom wskaźnika szklanego....następnie usuwam blok i opuszczam motocykl z powrotem na stopkę boczną....przyzwyczaj się do obserwowania poziomu oleju, gdy motocykl stoi na stopce bocznej na równym podłożu....nie wykonywałbym prac olejowych ze stojaków mobilnych, ponieważ dostaję paranoi poślizgowej/upadkowej, ale lubię je do czyszczenia łańcucha i szczegółowego czyszczenia felg i tym podobnych................:D
 
#21 ·
Zrobiłem dziś trzy zmiany.

Miałem odrobinę resztek materiału uszczelki po mojej wpadce z miską olejową. Nie było tego na tyle, żeby stanowiło to problem, ale chciałem się tego pozbyć.

Otwierałem i spuszczałem filtr za każdym razem. Filtr wymieniony przy ostatniej zmianie.

Za każdym razem zostawiałem motocykl na tylnej podpórce i starałem się robić to samo.

Środkowa zmiana wymagała odpowietrzenia. Pierwsza i ostatnia nie stanowiły problemu.