Kawasaki Ninja 1000 Forum banner

Quickshifter

17K views 29 replies 13 participants last post by  Coyantino  
#1 ·
Czy 2019 N1K może być zmodyfikowany, aby mieć quick shifter?
 
#4 ·
Rozważałem to (Heal Tech). Twierdzą, że można zmieniać biegi w górę z 2. na 6. podczas częściowego / pełnego przyspieszania "znacznie powyżej biegu jałowego" i redukować biegi z 6. na 4. podczas częściowego zwalniania "znacznie powyżej biegu jałowego".

Po dalszych badaniach i rozważeniu mojego stylu jazdy, zdecydowałem się nie kontynuować.

Quick Shifter easy (iQSE) - HealTech Electronics Ltd.
 
#6 ·
W starych motocyklach na pewno możesz go zainstalować i używać na własne ryzyko. Kawasaki nie udzieli gwarancji na Twój nieoryginalny quick shifter, jeśli uszkodzi on Twoją skrzynię biegów. Czy jest jakiś poziom, na którym myślałeś, że to zrobią?
 
#8 ·
Bob, nie wiem, czy to konieczne. Ludzie używali ich na wszystkich rodzajach i markach motocykli, również ninja i z1000.

Nie potrafię nawet wytłumaczyć, ile razy miałem to w koszyku, gotowy do kliknięcia "kup". MYŚLĘ, że wiele uszkodzeń ma związek z niewłaściwym użytkowaniem. Jeśli jest ustawiony tak, aby zmieniać biegi przy 10 000 obr./min, nie można go tak naprawdę używać przy 5000 obr./min. Czasy odcięcia będą błędne. Ale jeśli się mylę, naprawa jest naprawdę do bani.

To właśnie wtedy mogę się z sobą spierać, ponieważ jeśli jest poprawnie skonfigurowany i wszystko działa dobrze, nie różni się to od zwykłej zmiany biegów. Uwielbiam modyfikacje tak samo jak wszyscy, i chciałbym mieć jedną, ale dla mnie ryzyko i korzyści nie są wystarczające. Możesz myśleć inaczej. Myślę, że marka "HM" jest tą, którą warto mieć, jeśli się na nią zdecydujesz.
 
#9 ·
Bob, też nie wiem, czy to konieczne. Ludzie używali ich na wszystkich rodzajach i markach motocykli, również ninja i z1000.

Nie potrafię nawet wytłumaczyć, ile razy miałem to w koszyku, gotowy do kliknięcia "kup". MYŚLĘ, że wiele uszkodzeń ma związek z niewłaściwym użytkowaniem. Jeśli jest ustawiony tak, aby zmieniał biegi przy 10 000 obr./min, nie można go tak naprawdę używać przy 5000 obr./min. Czasy odcięcia będą błędne. Ale jeśli się mylę, naprawa jest naprawdę do bani.

To właśnie wtedy mogę się z sobą spierać, ponieważ jeśli jest poprawnie skonfigurowany i wszystko działa dobrze, nie różni się to od zwykłej zmiany biegów. Uwielbiam modyfikacje tak samo jak wszyscy, i chciałbym mieć jedną, ale dla mnie ryzyko i korzyści nie są wystarczające. Możesz myśleć inaczej. Myślę, że marka "HM" jest tą, którą warto mieć, jeśli się na nią zdecydujesz.
Dzięki, myślę, że poczekam do N1K z 2020 roku lub nowszej.
 
#11 ·
Powinieneś również przyjrzeć się produktom Translogic, jeśli rozważasz QS. Są one oceniane jako jedne z najlepszych na świecie, a także dostarczają produkty wielu zespołom wyścigowym, w tym Moto2, BSB, WSB.
 
  • Like
Reactions: rcannon409
#14 ·
Nigdy nie używałem QS, ale niektórzy z moich kumpli z jazdy przysięgają na nie i nie kupią motocykla bez niego w fabryce. Pewnie jestem dinozaurem, ale lubię koordynację i zaangażowanie z moim motocyklem, które są potrzebne do ręcznej zmiany biegów. Nie zamierzam wygrać wyścigu. Gdybym chciał, chciałbym mieć każdą przewagę, w tym QS. Ale ja lubię wykorzystywać swoje umiejętności za każdym razem, gdy jeżdżę. Chociaż wiem, że nie mogę pokonać komputera w precyzji.
 
#15 ·
Lubię mój KQS z 2020 roku. To sprawia, że jesteś leniwy. Ale nie jest tak płynny jak zmiana biegów ze sprzęgłem, przynajmniej dla mnie. Więc kiedy jestem sam, używam go, kiedy żona jest z tyłu, nadal używam sprzęgła na niższych biegach. Może z czasem bardziej to docenię, jednak moje inne motocykle nie mają quickshiftera i do jazdy po ulicy nie jestem przekonany, że jest to cecha, którą warto mieć, chociaż jest to dość droga technologia.
 
  • Like
Reactions: Darthanubis
#16 ·
Podoba mi się mój KQS z 2020 roku. To sprawia, że jesteś leniwy. Ale nie jest tak płynny jak zmiana biegów ze sprzęgłem, przynajmniej dla mnie. Więc kiedy jestem sam, używam go, kiedy żona jest z tyłu, nadal używam sprzęgła na niższych biegach. Może z czasem bardziej to docenię, jednak moje inne motocykle nie mają quickshiftera i do jazdy po ulicy nie jestem przekonany, że jest to cecha wysokiej nagrody, chociaż jest to droga technologia.
Czy można zmieniać biegi bez dotykania sprzęgła lub puszczania gazu?
 
#17 ·
Tak, to właśnie robi quick shifter. Albo możesz użyć sprzęgła. Jednak podczas zmiany biegów w górę lubi mieć trochę zaufania, a podczas zmiany biegów w dół lubi mieć hamowanie silnikiem. Naprawdę lubi dużo gazu podczas zmiany biegów w górę i dużo hamowania silnikiem podczas zmiany biegów w dół, ale działa to również z odrobiną.
 
  • Like
Reactions: MicMac
#18 ·
Cześć Bob, mam Ninję 1000 i BMW S1000XR z quick shifterem (do zmiany biegów w górę i w dół). Aby zmienić bieg w górę, musisz przyspieszać, a aby zmienić bieg w dół, musisz odpuścić gaz, w przeciwnym razie skrzynia biegów nie zmieni biegu, jeśli nie zastosujesz się do tej procedury, ale szybko się do tego przyzwyczaisz, ponieważ ma to sens. Zawsze możesz wcisnąć sprzęgło i zmienić bieg tak, jak chcesz, na przykład zmienić bieg w górę bez gazu lub cokolwiek.

Cóż, powiem ci, że to fantastyczne i jeśli dostaniesz taki, który działa tak płynnie i niezawodnie jak mój, pokochasz go. Kiedy wracam i jeżdżę moją Ninją, zdaję sobie sprawę, jak fantastyczny jest quick shifter i chciałbym, żeby też go miała.

Pozwólcie, że zacznę od mojego doświadczenia z samochodami, a tam jest zupełnie inaczej, gdzie mamy samochody z manualnymi skrzyniami biegów i inne z manualnymi skrzyniami automatycznymi. Cóż, manualne skrzynie automatyczne po prostu nie wydają się tak satysfakcjonujące jak czyste manualne skrzynie biegów, jakie miałem w moim BMW serii 5 i dzisiaj w moim VW GTI, w porównaniu do automatycznej zmiany biegów mojej żony i różnych samochodów do wynajęcia. Radość z czystego manualnego samochodu z dobrą skrzynią biegów jest fantastyczna, podczas gdy manualne skrzynie automatyczne w ogóle nie sprawiają dobrego wrażenia i po kilku zabawach z nimi po prostu wracasz do trybu automatycznego i zamiast tego bawisz się radiem.

Quick shifter w moim BMW S1000XR pozwala na niesamowite zmiany biegów w górę, trzymając wciśnięty gaz, aby poczuć dreszczyk emocji, jakich nigdy wcześniej nie miałeś, zwłaszcza z 165 końmi mechanicznymi, które ma moja bestia. Nie wiem dlaczego, ale eliminacja sprzęgła nie jest negatywną rzeczą w motocyklu (jak w samochodzie) i naprawdę, kiedy się zatrzymujesz, będziesz musiał wcisnąć sprzęgło i je puścić i tak dalej przy wolnych rzeczach, takich jak parkingi i zatrzymania na wzniesieniach i tak dalej, więc dobrze jest opanować tę umiejętność, ale bądźmy szczerzy, kiedy się toczymy, wciskanie sprzęgła jest łatwe, ale to krok, aby spowolnić zmianę biegów przy mocnym przyspieszaniu. Zmiana biegów w dół to również przyjemność i po prostu nie tęsknisz za sprzęgłem, gdy się do tego przyzwyczaisz, gdy maszyna na to pozwala. Ponownie, zawsze możesz wrócić do sprzęgła i zmiany biegów jak w Ninji, jeśli chcesz, ale zapewniam cię, że nie będziesz tego robił przez 90 procent czasu.

Wybierz się na jazdę próbną, jeśli to możliwe, a zobaczysz, jak miło jest. Myślę, że jest gość "2 Wheel Obsession" na YouTube, który pojechał na jazdę próbną BMW z quick shifterem i tak bardzo mu się spodobało, że skończył z retrofitem w swojej Yamaha FJR (robi recenzje testowe różnych motocykli i innych produktów motocyklowych i tym podobnych). Być może ten, który zrobił (marka), jest tym, który chcesz zmodernizować. Sprawdź to.
 
#22 ·
Cześć Bob, mam Ninję 1000 i BMW S1000XR z quick shifterem (do zmiany biegów w górę i w dół). Aby zmienić bieg w górę, musisz przyspieszać, a aby zmienić bieg w dół, musisz odpuścić gaz, w przeciwnym razie skrzynia biegów nie zmieni biegu, jeśli nie zastosujesz się do tej procedury, ale szybko się do tego przyzwyczaisz, ponieważ ma to sens. Zawsze możesz wcisnąć sprzęgło i zmieniać biegi tak, jak chcesz, na przykład zmieniać biegi w górę z odciętym gazem lub cokolwiek.

Cóż, powiem ci, że to fantastyczne i jeśli dostaniesz taki, który działa tak płynnie i niezawodnie jak mój, pokochasz go. Kiedy wracam i jeżdżę moją Ninją, zdaję sobie sprawę, jak fantastyczny jest quick shifter i chciałbym, żeby też go miała.

Pozwólcie, że zacznę od mojego doświadczenia z samochodami, a tam jest zupełnie inaczej, gdzie mamy samochody z manualnymi skrzyniami biegów i inne z manualnymi skrzyniami automatycznymi. Cóż, manualne skrzynie automatyczne po prostu nie wydają się tak satysfakcjonujące jak czyste manualne skrzynie biegów, jak miałem w moim BMW serii 5 i dzisiaj w moim VW GTI, w porównaniu do automatycznej zmiany biegów mojej żony i różnych samochodów do wynajęcia. Radość z czystego manualnego samochodu z dobrą skrzynią biegów jest fantastyczna, podczas gdy manualne skrzynie automatyczne w ogóle nie sprawiają dobrego wrażenia i po kilku zabawach z nimi po prostu wracasz do trybu automatycznego i zamiast tego bawisz się radiem.

Quick shifter w moim BMW S1000XR pozwala na niesamowite zmiany biegów w górę, trzymając wciśnięty gaz, aby poczuć dreszczyk emocji, jakich nigdy wcześniej nie miałeś, zwłaszcza z 165 końmi mechanicznymi, które ma moja bestia. Nie wiem dlaczego, ale eliminacja sprzęgła nie jest negatywną rzeczą w motocyklu (jak w samochodzie) i naprawdę, kiedy się zatrzymujesz, musisz wcisnąć sprzęgło i je puścić i tak dalej przy niskich prędkościach, jak na parkingach i na wzniesieniach i tak dalej, więc dobrze jest opanować tę umiejętność, ale bądźmy szczerzy, kiedy już jedziemy, wciskanie sprzęgła jest łatwe, ale to krok, aby spowolnić zmianę biegów przy mocnym przyspieszaniu. Zmiana biegów w dół to także przyjemność i po prostu nie tęsknisz za sprzęgłem, gdy już się do tego przyzwyczaisz, gdy maszyna na to pozwala. Ponownie, zawsze możesz wrócić do sprzęgła i zmiany biegów jak w Ninji, jeśli chcesz, ale zapewniam cię, że nie będziesz tego robić przez 90 procent czasu.

Wybierz się na jazdę próbną, jeśli to możliwe, a zobaczysz, jak miło jest. Myślę, że jest gość "2 Wheel Obsession" na YouTube, który pojechał na jazdę próbną BMW z quick shifterem i tak bardzo mu się spodobało, że skończył z retrofittingiem w swojej Yamaha FJR (robi recenzje testowe różnych motocykli i innych produktów motocyklowych i tym podobnych). Może ten, który zrobił (marka), jest tym, który chcesz zmodernizować. Sprawdź to.
Dzięki
 
#19 ·
Zgadzam się z powyższym, jeździłem na wielu motocyklach z QS i są one miłe w posiadaniu, zwłaszcza gdy jedziesz na pełnej emocji jeździe.

Jeśli chodzi o samochody, manualne skrzynie biegów to czysta błogość. Ale sprawy z każdym dniem stają się coraz lepsze, testowałem samochód czysto wyścigowy z sekwencyjną skrzynią biegów i uwierzcie mi, wcale nie tęskniłem za sprzęgłem. To była frajda...
 
#20 ·
U mnie tak samo. Jeździłem na trzech motocyklach z QS, jednym z funkcją Up/Down.

Uważam, że dzięki temu motocykl jedzie szybciej podczas dynamicznej jazdy po krętych drogach. Możliwość redukcji biegów podczas zbliżania się do zakrętu z dużą prędkością jest miła, bez użycia sprzęgła i z wyrównywaniem obrotów. Mniej rzeczy, którymi trzeba się martwić. Równi kierowcy, motocykl z dobrym QS ma przewagę w zakresie przyjemności z jazdy i jest nieco szybszy.

Nie jest to duża przewaga w jeździe po mieście lub na długich dystansach.

Powiedziawszy to wszystko, umiejętność perfekcyjnej pracy ze sprzęgłem, skrzynią biegów, przepustnicą i hamulcami podczas dynamicznej jazdy to forma sztuki. To właśnie odróżnia przeciętnych kierowców od naprawdę dobrych. Przeciętny kierowca z QS i tak nie nadąży za dobrym kierowcą, który jeździ płynnie i wie, jak obsługiwać elementy sterujące, gdy tempo wzrasta.
 
#25 ·
Chcesz najlepszego, najbardziej wyrafinowanego quickshiftera, jaki możesz kupić. Nie patrz na to jak na quickshifter, pomyśl raczej o ochronie swojej skrzyni biegów. Jedynym, którego bym rozważył, jest Translogic. Ich technologia wyprzedza o kilka kroków to, czego używa ktokolwiek inny.
 
#26 ·
29850

Czasy odcięcia Healtech iQSE dla Ninja 1000 ABS
Tak, możesz zmieniać biegi przy dowolnych obrotach, w tym na 1. biegu, częściowo lub w pełni. Nie musisz dawać pełnego gazu, aby z niego korzystać, po prostu używaj go przy rozsądnych obrotach. Obniży to Twoje czasy ET do następnej dziesiątej (0,1 s) i zyskasz prędkość na mecie, dokładnie o 1,04-2,05 mph (średnio 1 mph), w zależności od pory roku i toru. Zwiększa to spójność i możesz wybrać numer. Wolniejsi kierowcy poprawią ET o 0,1-0,3, w zależności od tego, jak źle zmieniają biegi.

40 ms na oponach RS10
 
#27 ·
Dopóki nie pojawi się quick shifter, który podłącza się do portu OBD i odczytuje ECU dla obciążeń silnika, obrotów, położenia przepustnicy i załączenia przełącznika sprzęgła, aby mógł podać dokładny czas odcięcia... nie ma mowy, żebym kiedykolwiek założył QS do tego motocykla. Skrzynia biegów w naszych motocyklach jest zrobiona z sera nitkowego. Nawet jeśli istnieje 0,1% szansy na błędną zmianę biegu, w sytuacji dużego obciążenia i wysokich obrotów, kilka dobrych zgrzytów i twoje psy znikają. Zapytaj mnie, skąd wiem....

Jeśli używasz QS do jeżdżenia po mieście, to błędna zmiana biegu tu i ówdzie nie jest tak dużą sprawą, ale jeśli używasz go do zamierzonego celu, tj. wyścigów, to każda błędna zmiana biegu to gigantyczny kawałek procentu z życia twojej skrzyni biegów, i jest to wykładnicza degradacja, gdy przekroczy pewien punkt, idzie naprawdę szybko...

Teraz, proszę mi wybaczyć, wracam do odbudowy mojego 4. biegu...
 
#28 ·
dopóki nie pojawi się quick shifter, który podłącza się do portu OBD i odczytuje ECU w celu obciążenia silnika, obrotów, położenia przepustnicy i załączenia przełącznika sprzęgła, aby mógł podać dokładny czas odcięcia... w żaden sposób nie założyłbym QS na ten motocykl.
TransLogic robi dokładnie to. Odcina również zapłon cylinder po cylindrze, w zależności od położenia przepustnicy i prędkości pojazdu. Kosztują więcej i instalacja trwa dłużej, ponieważ łączy się przez każdy przewód świecy zapłonowej i ECU. Czytałem o tym recenzje. Wydaje się, że działa płynnie nawet przy częściowym otwarciu przepustnicy.

Osobiście QS nie jest dla mnie problemem. Potrafię zmieniać biegi w motocyklu dość płynnie przy częściowym otwarciu przepustnicy lub pełnym otwarciu i wszystkim pomiędzy. Skrzynia biegów, sprzęgło i przepustnica N1k są wystarczająco dobrze zintegrowane, aby manualna zmiana biegów była bardzo płynna, o ile kierowca robi swoje. QS jest wisienką na torcie (o ile działa dobrze), ale nie zmienia zasad gry.