Kawasaki Ninja 1000 Forum banner

Tryb zasilania: Pełny vs. Niski

14K views 6 replies 6 participants last post by  agurudev  
#1 ·
Po przejechaniu około 200 mil na mojej nowej Ninja1000 nie widzę zbytniej różnicy między dwoma trybami mocy... zarówno w ruchu ulicznym, jak i na autostradzie... Zastanawiam się, czy to powszechne odczucie wśród większości?
 
#2 · (Edited)
Witamy!

Wiele nowych motocykli będzie miało dostępne różne tryby mocy. Jeśli motocykl wykorzystuje technologię ride by wire, komputer steruje przepustnicami, co sprawia, że tryby mocy mogą się bardzo różnić. Ułatwia to dodanie tempomatu lub ustawienie reakcji na gaz w zupełnie inny sposób.

Nie mamy takiego systemu, więc tryby mocy naprawdę nie mogą się zbytnio od siebie różnić. Ten wykres pokazuje, co poczujesz między trybami. Widać, że nie ma różnicy do około połowy przepustnicy. W tym momencie widać, jak tryb miękki go powstrzymuje. Nie jestem do końca pewien, jak robi to Kawasaki. Patrząc na wykres, MYŚLĘ, że trzymają one wtórne przepustnice zamknięte lub nie pozwalają im się w pełni otworzyć. Ograniczyłoby to moc na najwyższym biegu.
 
#5 ·
Witamy!

Wiele nowych motocykli będzie miało różne tryby mocy. Jeśli motocykl wykorzystuje technologię ride by wire, ecu kontroluje przepustnice, możliwe jest, że tryby mocy będą się zachowywać bardzo różnie. Ułatwia to dodanie tempomatu lub ustawienie reakcji przepustnicy w zupełnie inny sposób.

Nie mamy takiego systemu, więc tryby mocy naprawdę nie mogą się zbytnio różnić od siebie. Ten wykres pokazuje, co poczujesz między trybami. Widać, że do około połowy przepustnicy nie ma różnicy. W tym momencie widać, jak tryb miękki go powstrzymuje. Nie jestem do końca pewien, jak robi to Kawasaki. Patrząc na wykres, MYŚLĘ, że trzymają one wtórne przepustnice zamknięte lub nie pozwalają im się w pełni otworzyć. Ograniczyłoby to moc maksymalną.
to prawda, W ten weekend ponownie przetestowałem swój motocykl z pełną mocą i osiągnąłem 150 mil na godzinę, następnie spróbowałem trybu niskiego i osiągnąłem 133 mile na godzinę, więc tak, przepustnica wtórna ograniczona...
 
#3 ·
Witamy na pokładzie
Podczas docierania roweru również nie odczułem różnicy, nie byłem nawet pewien, gdzie miałbym to poczuć i jak bardzo.
Jednak po dotarciu, przy pełnej przepustnicy na 3. biegu, mogłem to poczuć. To jednak nie jest ilość zmieniająca życie, powiedzmy, że redukcja o około 25%.
 
#6 ·
Po przejechaniu około 200 mil na moim nowym Ninja1000 nie zauważam zbytniej różnicy między dwoma trybami mocy... zarówno w ruchu miejskim, jak i na autostradzie... Zastanawiam się, czy to powszechne odczucie wśród większości?
Znalazłem to na brytyjskiej stronie Kawasaki.

Tryby mocy oferują kierowcom łatwy wybór między pełną a niską mocą. Podczas gdy pełna moc jest nieograniczona, w trybie niskiej mocy maksymalna moc jest ograniczona do około 75-80% pełnej mocy. Reakcja jest również łagodniejsza w trybie niskiej mocy. Kierowcy mogą wybrać tryb niskiej mocy w deszczowych warunkach lub podczas jazdy po mieście, a pełną moc podczas sportowej jazdy.

Zauważyłem w moim modelu z 2017 roku, że w trybie niskiej mocy przepustnica jest znacznie płynniejsza, co jest lepsze w ruchu miejskim i przy mniejszych prędkościach. Pełna moc jest moim zdaniem najlepsza podczas dynamicznej jazdy.
 
#7 ·
Możesz również poczuć różnicę podczas przełączania między trybami KTRC. Spróbuj F power z KTRC na 1.