Kawasaki Ninja 1000 Forum banner

Ninja 1000 vs. ZX6r

48K views 30 replies 15 participants last post by  20221000sxrider  
#1 ·
Poważnie rozważam Ninję 1000, a innym motocyklem, który przychodzi mi do głowy, jest ZX6r.

Podoba mi się fakt, że Ninja 1000 jest tańsza i ma większy silnik.

Jakieś sugestie?

Obecnie mam ZG1000.
 
#2 ·
Nie sądzę, żeby ktokolwiek mógł ci powiedzieć, który z nich lubisz. Oba mają tak oczywiste różnice. Ja osobiście nie lubię 600 cm3 w ruchu ulicznym. Żaden motocykl nie powinien być przygodą (w złym sensie) przy ruszaniu ze świateł. Uważam, że 600-tki takie są. Nie żeby nie było mocy. Moc jest, ale trzeba wkręcać silnik, żeby ją uzyskać.

Spójrz na wykres z hamowni. Przy 4000 obr./min 600 oferuje 25 KM. Ninja bliżej 50... tak naprawdę bliżej 60, jeśli pozwolisz Ivanowi na remapowanie ecu. Jak myślisz, co jest bardziej zabawne i łatwiejsze w prowadzeniu w ruchu ulicznym? Może nawet bezpieczniejsze, ale kto może na to odpowiedzieć?

Myślę, że zx6 z 2013 roku jest lepszy, ale po co kupować nowy, skoro w tej klasie jest tak wiele używanych motocykli?

Wierzę w odpowiedni motocykl do warunków jazdy. Nie lubię mojej Ninjy 1000 na torze supercross. Nie lubię 600-tek w mieście.
 
#4 ·
Różnica polega na sporcie kontra supersport. ZX6 zdmuchnie N1K z drogi, ZX10 to inna historia. To zależy od tego, jakie masz zamiary. Ninja 1000 będzie bez wątpienia wygodniejszym motocyklem, czymś więcej niż zdolnym do komfortowego pokonywania kilkuset mil dziennie, podczas gdy ZX6 ma bardzo pochyloną ergonomię. Fajny do jazdy po mieście, ale twoje nadgarstki cię znienawidzą.
 
#19 ·
Różnica polega na sporcie kontra supersport. ZX6 zdmuchnie N1K z drogi, ZX10 to inna historia. To zależy od tego, jakie masz zamiary. Ninja 1000 będzie bez wątpienia wygodniejszym motocyklem, czymś więcej niż zdolnym do komfortowego pokonywania kilkuset mil dziennie, podczas gdy w ZX6 będziesz miał bardzo pochyloną ergonomię. Fajnie do jeżdżenia po mieście, ale twoje nadgarstki cię znienawidzą.
Dobrze, uspokój się, ZX6 nie zdmuchnie N1K z drogi. Jeśli masz na myśli zakręty lub tor, to oczywiście tak. Ale robiąc przejazdy autostradą z moim N1K 2022, zabrałem każdy 636 gen do gapplebee's. Oczywiście mój N1K ma stabilizator, baterię litową (-4,5 funta), zmianę zębatki (1 z przodu i z tyłu), łańcuch 520 (-0,2 funta wagi obrotowej), szybę Puig, eliminator błotnika/płyty blokujące i pełny wydech Arrow (-22 funty), dynotune/custom eco remap (2-5 KM). Ale nawet w standardzie, robiąc przejazdy NA PROSTEJ, dotrzymywałbym kroku każdemu 600, tylko 2-3 długości za nim, bez problemu. Wierzę, że ustanowiłem rekord 167 na moim N1K 2022, zmiana przełożeń i opona 50->55, o której zapomniałem wspomnieć, również sprawia, że prędkościomierz jest dokładniejszy niż w standardzie. Dostaję tylne zestawy Sato racing, które powinny zrzucić dodatkową wagę. Po zrzuceniu kolejnych 5-10 funtów wagi ciała, spodziewam się zobaczyć 168-169 prędkościomierza. Rozumiem, że przy czerwonym polu 636 nowej generacji, a nawet starsze, odczytają to samo, jeśli nie więcej. Jednak ich prędkościomierze nie są ustawione tak dokładnie jak mój. Oczywiście mówię tu tylko o prostych. Z powodu mojego przełożenia 636 może mnie dogonić w rolce 60-80 na pół długości samochodu, aż do momentu, gdy mój top end z nimi się zrówna, a następnie wyprzedzi. Wszelkie przejazdy powyżej 90, mój N1K i 636 są na równi. Dziękuję wszystkim za poświęcony czas lol. Życzcie mi szczęścia w stworzeniu najszybszego N1K, jakiego kiedykolwiek widzieliście. Jestem pewien, że 636 ze wszystkimi tymi modami sprawiłoby, że poczułbym się, jakby mój był znowu trochę standardowy, ale nie znalazłem zmodyfikowanego 636, aby przetestować tę teorię.
 
#28 ·
Gdyby nie okropna ergonomia, powiedziałbym, że wybierz ZX6R, oddawanie mocy jest niesamowite.
To w zasadzie sedno dylematu. Jeździłbym moim starym GSXR wszędzie i zawsze, ale to po prostu niepraktyczne ze względu na ergonomię i przechowywanie.....

Jeśli kiedykolwiek zabiorę się do założenia helibarowych clip-onów, to zmieni się komfort, a z czasem założę się, że uda mi się uzyskać jakieś rozsądne przechowywanie, które nie będzie wyglądało na nie na miejscu. Czyste wrażenia z jazdy, sport po prostu nie dorównuje małemu SS. Jasne, to jeden z, jeśli nie NAJBARDZIEJ niepraktyczny motocykl na ulicę, ruszanie z miejsca wymaga śmiesznej ilości gazu.

Ludzie posiadają je ze względu na czynnik cool. To zdecydowanie mój pierwszy SS, najfajniejszy motocykl, jaki kiedykolwiek posiadałem. To przewyższa niepraktyczność razy dziesięć lol.
 
#12 ·
Zgadzam się z większością, porównywanie tych dwóch motocykli jest jak porównywanie sportowego sedana i 2-miejscowego roadstera. Jeden motocykl jest sportowy, ale o wiele bardziej praktyczny i wygodny. Drugi to czysty, agresywny sport, którym można jeździć do granic możliwości.
Jeśli zamierzasz spędzać dużo czasu na torze i jeździć z agresywnymi motocyklistami na odosobnionych wiejskich drogach, to 600 jest motocyklem dla Ciebie.
Jeśli szukasz bardziej realistycznej jazdy, w miarę możliwości w granicach prędkości i w pewnym ruchu drogowym, N1K ma więcej sensu.
Przejechałem testowo R1 i po 20 milach byłem zmęczony nie tylko nadgarstkami, ale i szyją, trzymając głowę w górze. Nie trzeba dodawać, że jestem starszy i nie jestem w formie, aby jeździć tym motocyklem przez dłuższy czas. Będę jednak nadal jeździł swoim Ninją 400 do 500 mil dziennie.
 
#13 ·
Więc... Właśnie zamieniłem ZX6R z 2013 roku na Ninja 1000 z 2014 roku. Te motocykle są skrajnie różne. Do codziennego użytku w dojazdach do pracy, ZX6R to absolutna udręka - zwłaszcza z plecakiem. Jeśli masz długą trasę do pracy, zaczniesz odczuwać ból wszędzie. To niesamowita maszyna, która uwielbia zakręty. Moc klasy 600 i mocne hamowanie silnikiem w dużym stopniu pomagają zmniejszyć prędkość wchodzenia w zakręty, zachęcając do dodawania gazu na zakrętach. Dla kontrastu, Ninja 1000 jest zauważalnie cięższa i ma prawie zerowe hamowanie silnikiem (przynajmniej od 7 tys. obr./min i niżej). Mógłbym tak w nieskończoność, ale doświadczenia są tak różne jak dzień i noc.
 
#14 ·
Chyba żartujesz! Nie jestem pewien, czy mamy ten sam motocykl. Mój 2014 jest oburzający, jeśli chodzi o hamowanie silnikiem. Silniki to bardzo drogie hamulce i moim zdaniem zbyt łatwo wytrącić podwozie z równowagi. Zamierzam zrobić flash ECU, aby wygładzić problemy z wtryskiem paliwa przy włączaniu/wyłączaniu przepustnicy i ZMNIEJSZYĆ hamowanie silnikiem. Każdy ma swoje...
 
#15 ·
"prawie zerowe hamowanie silnikiem"

Chyba żartujesz! Nie jestem pewien, czy mamy ten sam motocykl.
Mój 2014 jest oburzający w odniesieniu do hamowania silnikiem.
Silniki to bardzo drogie hamulce i moim zdaniem zbyt łatwo wytrącić podwozie z równowagi. Zamierzam zrobić flash ECU, aby wygładzić problemy z wtryskiem paliwa w zakresie włączania/wyłączania przepustnicy i ZMNIEJSZYĆ hamowanie silnikiem.

Co kto lubi...
Haha, dla jasności, powiedziałem "W przeciwieństwie" (do 636), więc nie - wcale nie żartuję. Jeśli uważasz, że to hamowanie silnikiem jest złe, to supersport całkowicie cię zmiecie z nóg.
 
#17 ·
To hamowanie silnikiem jest takie interesujące. Mój seryjny ninja z 2012 roku miał go dużo.

Ivan wgrał nowy soft i zredukował go o 50-75%.

POTEM zaktualizował swój soft i jest go kolejne 50-75% mniej.

Nie wiem do końca, co o tym myśleć. Jeśli jest regulowany, to nie jest tylko cecha charakterystyczna motocykla, prawda?

Chciałbym, żebyście mogli spróbować oryginalnej yamahy yzf400f. Wyrzuciłaby was przez kierownicę, jeśli zamknęlibyście przepustnicę. ZAWSZE, wszędzie.
 
#18 · (Edited)
Mam oba.

Gdybym musiał zrezygnować z jednego z nich, zatrzymałbym Ninja 1000. To o wiele lepszy wszechstronny motocykl uliczny.

Ninja 1000 jest wygodniejsza, ma więcej mocy tam, gdzie jej potrzebujesz i jest w stanie zabrać Cię daleko od domu na wiele dni, a jednocześnie jest całkiem dobrym motocyklem do atakowania zakrętów. Jest to jednak pewien kompromis.

ZX6R to skoncentrowany supersportowy motocykl, który znacznie lepiej nadaje się do pokonywania zakrętów i ma wystarczającą moc, aby wywołać uśmiech na twarzy! Dobry na popołudnie na bocznych drogach. Jest prawie 100 funtów lżejszy niż Ninja 1000.

To naprawdę zależy od tego, jak planujesz jeździć i czego oczekujesz od motocykla.
 
#21 ·
Wygląda na to, że mam podobne motocykle do tych, o których mówisz. Mam moją Ninję, ponieważ jest podobna do mojego GSXR 600 i lubię jeździć dużo dalej i dłużej, stąd Ninja, ale nie jest aż TAK podobna.

Jeśli chodzi o samą jazdę, wątpię, czy cokolwiek zbliży się do mojego starego GSXR lol, w żaden sposób, przynajmniej dla mnie. Niektóre dni schodzę z niego czując podekscytowanie.

Opuszczanie każdego światła to przygoda lol, jak prawdziwe. Mam 600-tkę już wystarczająco długo, ale dwa dni temu nadal zgasła podczas ruszania. Ninja rusza jak mój ostatni Harley, nie potrzebuje gazu...

Z SS prawdopodobnie nie będziesz robić żadnych całodniowych przejażdżek ani noclegów.

ZX6R wydaje się być rasowym koniem. Robi jedną rzecz i najprawdopodobniej robi to poetycko.

Kiedy po raz pierwszy dostałem Ninję, myślałem, że prawdopodobnie sprzedam SS, ale to się po prostu nie dzieje...
 
  • Like
Reactions: 20221000sxrider
#23 ·
JJs, wiem, że mamy dowody na wszystko, co powiedziałeś. Gdybyśmy ich nie mieli, to, co powiedziałeś, brzmi jak jedna z tych wędkarskich opowieści.

Nie potrafię sobie wyobrazić wielu motocykli, w których układ wydechowy oferowałby dodatkowe 5 KM. +17 wcale nie jest normalne.

To nie może być przypadek. Założyłbym się, że Kawasaki chciało, aby ten motocykl miał 120-130 KM. Kiedy silnik został zbudowany, ograniczyli go do dolnej granicy.

Jak powiedziałeś, dodatkowa moc po prostu pomogła motocyklowi. To nie było tak jak silnik dostrojony do granic możliwości, jak to ma miejsce, gdy dodajesz tyle mocy do większości silników.
 
  • Like
Reactions: 20221000sxrider
#24 ·
JJs, wiem, że mamy dowód na wszystko, co powiedziałeś. Gdybyśmy go nie mieli, to co powiedziałeś brzmi jak jedna z tych wędkarskich opowieści.

Nie mogę sobie wyobrazić wielu motocykli, w których układ wydechowy oferowałby dodatkowe 5 KM. +17 wcale nie jest normalne.

To nie może być przypadek. Założyłbym się, że Kawasaki chciało, aby ten motocykl miał 120-130 KM. Kiedy silnik został zbudowany, ograniczyli go do dolnej granicy.

Jak powiedziałeś, dodatkowa moc po prostu pomogła motocyklowi. To nie było jak silnik dostrojony do granic możliwości, jak to się dzieje, gdy dodajesz tyle mocy do większości silników.
Moje liczby były dokładnie takie, jak powiedział Ivan.
 
#29 ·
Spraw, aby Twoje zakupy były wydarzeniem. Kupujesz coś, z czym będziesz żyć. Daj temu kilka tygodni, weekendów, uderz na rynek wtórny, włóż im gotówkę do ręki i JEDŹ wszystkim, co wpadnie Ci w oko. Niech to będzie zabawne. Nie zakochuj się w pierwszym rowerze, który zobaczysz, jest zbyt wiele opcji.

Jeździłem kilkoma z gotówką w ręku. Bardzo się cieszę, że odszedłem od FJR. Stamtąd dowiedziałem się, że chcę motocykl sportowy, na którym mógłbym lekko podróżować, a nie sportowy motocykl turystyczny !!!!

Zasadniczo nienawidzę zakupów, ale gorąco zachęcam do poświęcenia jak największej ilości czasu i jazdy na jak największej liczbie motocykli. ZAWSZE nadchodzi kolejna dobra okazja. Po prostu sprawdzaj FBMP raz dziennie, otrzymasz tylko nowe oferty jako pierwsze w swoich wyszukiwaniach (utwórz wiele) i bądź gotowy do RUCHU, gdy pojawi się coś dobrego. Najlepsze oferty nie trwają długo.

Również IMO gorąco radzę kupować używane, nawet jeśli jest prawie nowe, pierwszy facet poniósł duży cios finansowy, a nie ty...

Dostałem motocykl za ponad 12 000 $, czteroletni, 540 mil, za 9000 $. Jest w stanie salonowym. Czuję się z tym naprawdę dobrze...
 
#31 ·
Poważnie rozważam Ninję 1000, a innym motocyklem, który przychodzi mi do głowy, jest ZX6r.

Podoba mi się fakt, że Ninja 1000 jest tańsza i ma większy silnik.

Jakieś sugestie?

Obecnie mam ZG1000.
Biorąc pod uwagę, że masz z1000. Założę się, że 1000sx jest bardzo podobny. Mój bardzo dobrze radzi sobie w kanionach z całym ciężarem, który odciąłem, wciąż jest dość ciężkim potworem. Ale jest bardzo wygodny i moc jest zawsze dostępna, nie ma potrzeby wkręcać się na obroty ani redukować biegu jak w zx6. Oba to niesamowite motocykle, posiadam R7 i Ninja 1000sx oba stage 1 dynotune. Instagram: dgreen462