Kawasaki Ninja 1000 Forum banner

Stuurverhogers

1.4K views 13 replies 7 participants last post by  Mad-Tech  
#1 ·
Hallo. Ik vraag me af of iemand nieuwe of tweedehands stuurverhogers te koop heeft? Ik denk dat de twee belangrijkste opties die rijders hebben geïnstalleerd, afkomstig zijn van Moto-cnc in het VK of Murph's Kits in de VS.
Ik denk dat moto-cnc onlangs de deuren heeft gesloten en er dus geen beschikbaar zijn en ik heb Murph gemaild en hij zei dat hij niet weet wanneer hij weer verhogersets voor de 1000 SX gaat maken - dus ik ben gewoon aan het kijken of iemand weet waar ik er een paar kan krijgen!
Ik ben op zoek naar de maximale verhoging die ik kan krijgen zonder kabels te hoeven vervangen - ik geloof dat dat ongeveer 35 mm of anderhalve inch is. Ik ben gevestigd in Ierland, maar ik koop en betaal graag porto en koerier uit de hele wereld.
Ik heb vorige week een prachtige zwart-witte 2022 1000SX gekocht met slechts 4.000 mijl op de teller, maar ik moet zeker verhogers installeren om er wat rechter op te zitten.
Bedankt.
Henry.

#2 ·
Ik heb net een stuurkit geïnstalleerd op mijn Ninja 1000 sx (2021). Het is een Duits merk ABM, heb het van een Duitse site, raceparts.de. De service was top. De kit vervangt de OEM-clip-ons met dezelfde bevestigingen en maakt het mogelijk om een superbike-stuur te installeren. Je wint enkele cm's in hoogte, het stuur is iets groter en draait meer naar je toe. Geen aanpassing van rem-/koppelingsleidingen nodig. Ik heb het vandaag geprobeerd op een rit van 450 km met veel snelwegrijden en ik vond het een goede aanpassing omdat het wat gewicht van de polsen neemt, ik glijd niet de hele tijd naar voren, ik heb het gevoel dat het gemakkelijker is om krappe u-bochten met lage snelheid te maken. Ik was bang dat de windbescherming er misschien onder zou lijden, maar het enige wat ik zou zeggen is dat je iets meer wind op je armen krijgt
Image

Image

Image

Image

#5 ·
Ik ben geïnteresseerd in uw langetermijngedachten. Ik kon niet beslissen welke kant ik op moest gaan, en heb uiteindelijk een tweedehands set MOTO CNC voor een goede prijs gekregen en probeer deze nu. Het voelt gewoon beter om rechterop te zitten, ongeacht de methode. Ik vind de flexibiliteit die de ABM-kit biedt nog steeds prettig en zal waarschijnlijk dit jaar nog overstappen.

#6 ·
Sinds ik het heb gemonteerd, heb ik ongeveer 2000 km gemengd gereden. Ik ben over het algemeen erg tevreden en mocht ik volgend jaar de stap zetten om mijn 1000 sx in te ruilen voor een nieuwe 1100 sx, dan zal ik de kit zeker op de 1100 monteren. Het enige negatieve is dat de stuurgewichten die bij de ABM zaten vrij licht waren en ik meer trillingen door hen voelde komen. Helaas passen de Kawasaki-gewichten, die aanzienlijk groter zijn, niet zonder aanpassing (ik ben nog steeds op zoek naar adapters), dus ik heb zwaardere gewichten van ABM besteld en die hebben het probleem opgelost, maar als het kan, zal ik de OEM-gewichten op de stuurstang plaatsen.

#7 ·
Sinds ik het heb gemonteerd, heb ik ongeveer 2000 km gemengd gereden. Ik ben over het algemeen erg blij en als ik volgend jaar de stap zet om mijn 1000 sx in te ruilen voor een nieuwe 1100 sx, zal ik de kit zeker op de 1100 monteren. Het enige negatieve is dat de stuurgewichten die bij de ABM zaten vrij licht waren en ik meer trillingen door hen voelde komen. Helaas passen de Kawasaki-gewichten, die aanzienlijk groter zijn, niet zonder aanpassing (ik ben nog steeds op zoek naar adapters), dus ik heb zwaardere gewichten van ABM besteld en ze hebben het probleem opgelost, maar als ik kan, zal ik de OEM-gewichten op de stuur.
Hoe vond je de routing van kabels etc?

#8 ·
Die ABM-kit is precies wat ik altijd al op deze motorfiets wilde hebben. Geeft de perfecte hoeveelheid verhoging en zet de sturen in een betere hoek, tenminste voor mij. Het lijkt erop dat Spiegler Performance hier in de VS ze ook verkoopt.

Zijn de sturen gewoon 7/8"? Zo ja, dan kun je de universele HVMP stuurgewichten ervoor krijgen, en die doden echt de trillingen.

#11 ·
Ik kan zien dat deze mijn Scotts-stuurdemper niet zouden vrijmaken. Ik kan de demper niet verliezen, maar dit is de best uitziende conversiekit die ik heb gezien. Ik zou dit besteld hebben voordat de dag voorbij was, als mijn demper nog steeds zou passen.